vrijdag 13 november 2009

Siggies en quilt gebeuren

O wat erg.....doe ik mee met siggies ruilen en vergeet ik ze weer te laten zien.
Deze keer twee Duitse en een uit Dokkum.... worden tesamen
Gisteren was ik aan het snuffelen bij een quiltwinkel, toen er enkele dames binnen kwamen. Vol beladen met tassen waaruit zelfgemaakte spulletjes kwamen. Die hadden ze gekocht op een fair. Waar is die dan, vroeg ik nieuwsgierig. Na een lange uitleg begreep ik dat er een dame ongeveer 3 jaar geleden overleden was, en die zoveel handwerkmaaksels en handwerkartikelen verzameld had, dat ze met een groep al 3 jaar enkele malen per jaar spulletjes uit de voorraad maakten en die dan 4 dagen lang probeerden te verkopen. Nu werd ik wel eens nieuwsgierig hierna en besloot ook eens daar eens een kijkje te nemen. Ergens in een oudere zeer luxe wijk kom ik in de kelder van een kast van een huis. De gehele basement staat vol met spulletjes en crafts. En tot mijn grote verbazing zie ik ineens ergens diep in een mand die onder een tafel verstopt staat 2 stapeltjes met lapjes, Fat quarters denk ik. En wat denk je.....
Ja heus, op een ervan zie ik Amsterdam staan. Oooch, lapjes van de Haan en Wagenmaker. Op die site van hun ben ik al regelmatig op bezoek geweest. Nederlandse quiltlapjes uit de oude tijd ...... en die zijn niet echt goedkoop. Hier liggen ze voor $20.- En die andere is maar $5,-. Dat moet voorbestemt zijn! En behalve deze lapjes neem ik ook nog deze leuke theedoek mee.
Ook nog helemaal in mijn zwart wit kleurtjes.
Eenmaal thuis gaan de lapjesstapeltjes open en jeetje, blijken er in die Amsterdamse serie drie keer zoveel verschillende motiefjes te zitten. 3x 5 fatquarters erin. Jippie! Ik ben er helemaal blij mee en denk dat er ooit een mandjesquilt van zal maken.
Gisteren avond bezocht ik de blog van Zipje en Zopje. Shirley had wat foto's gemaakt van der rommelhok of was het der quiltkamer. Nu moet ik bekenen dat het bij mij op dit moment er niet veel beter uit zie. Mijn strijk is gelukkig weggewerkt, maar lapjes liggen er overal. Het kastje is gewoon te klein!


En wat denk je, hieraan heb ik blijkbaar nog niet genoeg, want ook de eetkamertafel ligt aardig gevuld.
En het weer is vandaag eindelijk weer wat opgeknapt. Na vele overstrominkjes en ondergelopen kelders in de regio is het weer droog. We zien zelfs een pracht van een regenboog.

12 opmerkingen:

katrien zei

Wat leuk allemaal,je siggies en je aankopen .
En je werkkamer,niets van aantrekken hoor,denk dat bij iedere quiltsters de lapjes om de oren vliegen.

conny ten berge zei

Heerlijk om naar andermans "rommel" te kijken. Bij mij is het niet veel beter hoor.
Leuke vondst, die DHW-stofjes!

My name is Riet zei

Wat een vondsten, Echt mazzel.
Gtoeten van Riet

Petra zei

Wat leuk van die Amsterdamse stofjes!!!
Dat is nou echt een mazzeltje zeg!

Zie ook dat wij precies dezelfde beertjes hebben staan. Wij hebben er ook twee met het zelfde outfitje ;-) Wat grappig

Francien zei

Nou je werkkamer ziet er nog goed uit Miranda vergeleken bij mijn hobbyhokje...maar je weet misschien wat "ze"zeggen..."quiltsters hebben geen rommel rondliggen...aleen maar creatieve ideën...wat een bofkont ben je ook met die stofjes...prachtig hoor en dat mag toch ook wel eens een keertje...het is altijd duur genoeg soms toch?!....als het kan neem ik ze ook "2ehand"over..je hebt soms de mooiste lapjes dan...
fijn weekend en hoe gaat het met Sam?verder...groetjes Francien.

Yvonne aka sommeke zei

Die DH&W-lapjes lagen in die kelder gewoon op jou te wachten! Heerlijke buit en wat een prijs!
En ik vind al die "rommelhokken" er erg gezellig uitzien, echt waar!

Annelies zei

Wat een mooie siggies en wat leuk dat je DH&W stofjes bent tegengekomen.

oma leentje zei

Hoera een award en die krijg je van mij. Kijk maar in mijn blog. Liefs Leni

Shirley zei

Nou, jouw naaikamer ziet er bijna net zo erg uit als de mijne, en ik heb ook in de woonkamer de grote tafel en poef in beslag genomen met mjin zooi. Hee wat is dat boffen zeg, als die H&W lapjes voor zo weinig geld, dat adresje moet je onthouden! Zeker mooi voor mandjesquilt. Je bent al een eind met de AQ, bij mij ligt het even stil vanwege de zwart-witte, die bijna klaar is.

Anoniem zei

O had ik je vergeten om je te bedanken voor je siggy!!! Zal wel komen omdat ik zo ziek ben geweest.
Nu nog hartelijk bedankt dus, grinnik
Wat een prachtig lapjes, ja die zijn heel duur in Amsterdam, heb ook een pakje liggen, durf er niet eens aan te komen, dat is zo een aai pakje, ken je dat!
Gezellig om even bij je binnen te kijken.
Trek je niets van je werk kamer aan, ik snap niet hoe dames het netjes kunnen houden! ik probeer het ook, om aan het einden van de dag weer in een grote puinbak te zitten, dus geef het maar op.
Je moet osn je adresje even laten weten, waar je koopt altijd handig! vooral als het zo goedkoop is.
Groetjes Joke uit het grauwe en grijze, natte Zweden

Natasja Valentijn zei

Je moet toch kunnen zien dat er geknutseld wordt! Lekker laten liggen, die 'rommel'...Het eindresultaat is altijd zo mooi, dan mag er best hier en daar wat spulletjes liggen, nietwaar.

Else zei

Hoi Miranda, Oh gelukkig mijn kamer is dus niet de enige waar een bommetje is geploft! Leuke aankopen heb je gedaan, en grappige siggies heb je ontvangen.

Wat mijn volgende projekt word, pockets of posies (kan je zien bij Dorry) en er liggen nog wat sticheries te wachten, maar eerst nog even verder met mijn rondjes! Oh nee nu eerst de hutspot op t vuur (lol)

groetjes uit Huizen waar het flink stormt, Else